Kommunens ombudsmenn

Brita Kleven Thorsvik, Foto: Ole Alexander Kirknes

Hvorfor bruke tid og krefter på politikk når AP og Arild K. Pedersen alltid har rett og politikere med annen partitilknytning bare «auser ut» påstander og tar feil? Andre har misforstått, mente Arild Pedersen og var lite imponert over begrunnelsene som ble framført i siste kommunestyremøte.

APs gruppeleder konkluderer med at han var skuffet og mener vi må sette «høyere krav til kommunestyrerepresentantenes konsistens».
Dette ble bl.a. sagt fra talerstolen i siste kommunestyre og det førte til en berettiget, etter min mening, utblåsing fra en SP representant i saken om «Retningslinjer for forskuttering av spillemidler». Jeg ble også skuffet.

Trine Reitan (AP) komiteleder i Menneske og livskvalitet, påsto fra talerstolen at de foreslåtte retningslinjene var i tråd med nasjonale føringer fra Kulturdepartementet. Som svar på spørsmål fra meg, bekreftet rådmannen at det IKKE var rett, men at det var kommunale bestemmelser. Arild Pedersen sa fra talerstolen at tilsvarende retningslinjer var enstemmig vedtatt i Levanger. Det er heller ikke riktig. Forslaget er ikke behandlet i Levanger kommunestyre enda.

Så da er det vel slik da at idretten og 17 mot 18 i kommunestyret, har misforstått og kun kommer med påstander, når de fremfører saklige argumenter. Da er det bra vi har 18 politikere som alltid vet best!

Brita Kleven Thorsvik, Venstre

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 8 år siden.**