Vedtatt budsjett for 2017 i Moss kommune

Frivillighetens hus i Moss
Frivillighet er prioritert av styrtingspartiene i Moss, Tage Pettersen/Sindre W. Mork

Moss Venstre gikk til valg på å prioritere tiltak som gir velferd og miljøvennlig byutvikling. Det ble en del av malen for samarbeidsavtalen med de fire andre partiene som utgjør styringsflertallet i Moss kommune. Dette preger også
budsjettforslaget for 2017.

Venstre har over lang tid påpekt at vi vil lage realistiske budsjetter. Vi vil i størst mulig grad bruke ressursene på kvalitet i tjenestene til dem som trenger det mest og målrettet forebyggende tiltak. Dette ligger også som en premiss for den
budsjettavtalen som nå er inngått med styringsflertallet.

Over tid har Venstre bidratt med å utvikle en kommune hvor pengene fordeles balansert mellom de store tjenesteområdene. Kommunen har gått skritt for skritt i den retningen. Sammen med en god budsjettdisiplin har det over tid skapt noe mer rom for å prioritere opp forebyggende tiltak og å kunne gi noe mer tilbake til lokalsamfunnet gjennom frivilligheten.

Venstre er derfor godt fornøyd med å ha bidratt til et godt budsjett for tjenestene til innbyggerne og å få etablert frivillighetens hus og en rekke tilskudd til frivillige organisasjoner samt tiltak som bygger opp under folkehelsen i befolkningen.

Last ned endringene i budsjettet som Venstre er med på (pdf)

Last ned rådmannens opprinnelige forslag til budsjett (pdf)

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 7 år siden.**