Fylkeskommunal støtte til internasjonal skole

Haugesund Venstre er veldig glad for at vår fylkestingsgruppe har lyttet til oss, og vært med å sikre kr 250 000 i oppstartstøtte til Den Internasjona skolen i Haugesund.

Fylkestinget satte av 250 000 kr til den internasjonale skolen i Haugesund i 2017 på sitt møte den 13. juni. Flertallspartiene på fylkestinget, AP, KrF, SP, V, MDG, SV og FrP, la inn 250 000 kr i revidert budsjett for 2017 for å sikre at den internasjonale skolen sitt tilbud skal fortsette. Støtten skal formelt vedtas i fylkesutvalget i august. Skolen fikk 500 000 kr fra fylkeskommunen i fjor som støtte til etablering. -Jeg ser på støtten til denne skolen som et viktig næringspolitisk tiltak, sier Venstres fylkespolitiker Svein Abrahamsen. Det å ha en slik skole på Haugalandet gjør regionen mer attraktiv for internasjonale etableringer og for utenlandsk arbeidskraft. Haugesund International School startet opp i august 2016 som et internasjonalt utdanningstilbud på 1. til 10. trinn. Skolen dekker et behov for et engelskspråklig utdanningstilbud på Haugalandet på barne-og ungdomsskolenivå.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 7 år siden.**