Plastpiratene herjet i Hønefoss i dag

En gjeng med Plastpirater gjør seg klare for å gå på tokt.I dag inviterte Plastpiratene til ryddeaksjon i Hønefoss. Ringerike Venstre syntes det var et veldig bra initiativ, og vi kastet oss på. I dag var vi Plastpirater. Tilsammen var det over 20 frivillige som vervet seg og deltok i aksjonen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 6 år siden.**

Før vi gikk ut ble det holdt noen appeller. Knut-Erik Iversen, kapteinen selv, startet showet.

Etter Knut-Erik kom Anette Coucheron, vår egen lokallagsleder, med et par utfordringer.

Ole Geir Haugerud, som vant Ringerike Venstres miljøpris i 2014, ble også med. Han kunne fortelle om hvordan den frivillige miljøpatruljen i Hønefoss jobber.

Like før vi skulle ut og fylle sekkene våre med plast kom en helt vanlig person og tok ordet. Hun kunne fortelle om hvor langt Norge ligger bak land som Tyskland når det gjelder forholdet til plastforbruk.

Etter at alle hadde fått sagt sitt bars det ut på tokt. Vi fikk fylt mange sekker med plast og annet søppel. I tillegg til at vi fikk ryddet opp i byen fikk vi nyte det fine være og en god porsjon trim på kjøpet. Noen flinke Plastpirater var også så heldig at de ble fanget opp av Ringerikes Blad og fikk fortelle om hvor mye søppel de fant rundt omkring. Det er veldig bra at så mange tok seg tid til å møte opp.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 6 år siden.**