Referat fra styremøte 30 april

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 6 år siden.**

Referent: Helge G

VALG 2019

Oppfordring fra Venstre kampanje om 200 dørbank før 15. oktober. Dette går vi for, Anette sender påmelding. Her skal vi få innspill til Valg program fra befolkningen.

Vi tar kontakt med Unge Venstre for å få dem med på aktivitet mot ungdommen i Ringerike. Viktig at dette blir fulgt opp i etterkant. Anita tar seg av oppfølgingen.

MEDLEMSMØTE OM VIKEN VENSTRE

1. mai kommer det folk fra Viken Venstre for å informere, og få innspill til program for fylkestingsvalget 2019. Anette tar kontakt med lokallagsledere i Lunner, samt invitasjon til Hole og Jevnaker for å delta på møtet. Anette booker Rettsal I på Rådhuset. Hun prøver også å få Anders Wengen som er med i Fellesnemda til å komme.

VALGKOMITE

Marianne informerte om fremdrift i Nominasjonskomiteen, hun vil gjerne ha en 4. person med. Ble enig om å kontakte Leif Jensen. Ellers ble det poengtert fra Styret at vi må være tidligere ute med nominasjonene, slik at listene er klare før valgkampen starter for alvor. Senest november 2018 bør nominasjonsmøtet holdes.

VALGANSVARLIG

Helge G er valgt til valgansvarlig/koordinator for kommunevalget 2019

RUNDE RUNDT BORDET

Marianne snakket om Miljøprisen, mangler en ekstern person bil utvalget. Hun har 2 navn hun tar kontakt med selv.

Eller ble det pratet om FB sidene, enig at det kun er styremedlemmer som KAN være medlemmer i den interne FB siden for Styret. Henning tar seg av dette.

Anita legger inn topptekst på den «gamle» lukkede FB siden «Denne skal ikke brukes»

Ellers husk å del innhold først til Ringerike Venstre FB side, og så dele til seg selv fra denne siden. Dermed kommer nyheten først ut på Venstre siden. Oppfordring fra Anita HUSK Å LIKE ?

Kjell

Plastpiratene vil at V tar opp i kommunestyret «å forby plastposer i butikk» Dette står i V program. Ble enighet at vi tar dette opp med politikerne for å se hvordan det skal vinkles, eventuelt komme med et annet forslag for å være sikker på at ikke alternativet er mer miljøskadelig enn plastposer. Disse blir i utgangspunktet brukt til restavfall, og derfor ikke den største miljøversting, men viktig innspill.

NRK kommer til Hønefoss torsdag 3. mai på den nasjonale ryddedagen. De fra styret som har anledning, samles for å delta. (kanskje de kommer på TV)

POLITIKERNES TIME

Ingen politiker dukket opp, dermed ingen time. (Helge S hadde gitt beskjed)

DIVERSE

Anette sender ut aktivitetsinfo til medlemmene.

Ringerike Venstres deltakelse på Plastpirat dagen lørdag 28. ble ansett som meget vellykket. Nesten hele styret deltok.

NESTE STYREMØTE. 29. mai. 18

Haugsbygd 01.05.18