Nominasjon til fylkestingsvalget i 2019

Tidligere nominasjonsmøte, Foto: Carl Otto Kielland

Nominasjonsprosessen for fylkestingsvalget 2019 er startet. Alle medlemmer oppfordres til å komme med forslag på kandidater.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 6 år siden.**

Aina Dahl, leder i nominasjonskomitéen

Vestfold og Telemark slås sammen til en felles fylkeskommune fra 2020 etter beslutning i Stortinget. Det skal derfor gjennomføres felles fylkestingsvalg for Vestfold og Telemark i september 2019. Vestfold og Telemark Venstre vil ha en felles nominasjon til fylkestingsvalget. Nominasjonsmøtet vil bli holdt 23. september 2018.

Alle medlemmer bes nå å komme med forslag på kandidater fra begge fylker til fylkestingsvalget i 2019. “Det er viktig med en bred og representativ valgliste som kan sikre Venstre et godt valgresultat og politisk innflytelse i den nye fylkeskommunen”, sier Aina Dahl, leder i nominasjonskomitéen.
Komitéens første møte ble avholdt i Skien 24. mai. Neste møte er 20. juni, i Larvik. Det tas sikte på at komitéens innstilling er klar og offentliggjøres i starten av september.

Forslag på kandidater, gjerne i prioritert rekkefølge, sendes på epost til Vestfold og Telemark Venstres nominasjonskomité ved [email protected] innen 15. juni 2018.

Nominasjonskomiteen består av:
Leder: Aina Dahl
Nestleder: Signy Gjærum
Medlemmer: Ingrid Åmlid, Terry Bob Gabo, Per Sollid, Eli Taugbøl, Elin Berg Schmidt og Dag Nordbotten Kristoffersen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 6 år siden.**