Må det skje en dødsulykke før noe blir gjort med Maridalsveien?

Da Sportsklubben Rye skulle arrangere Oslo Triatlon i august i år kjøpte de 30 spraybokser med maling for å merke de aller verste hullene i asfalten. Må det skje en dødsulykke før noe blir gjort med Maridalsveien?

Den åtte kilometer lange strekningen mellom Brekke og Skar brukes ikke bare til konkurranser. På kveldstid mandag til fredag, lørdag og søndag kryr det av mosjonister(og proffer) til fots, på rulleski og på sykkel. I et folkehelseperspektiv er det svært viktig å legge til rette for denne uorganiserte treningen.

En ivrig rulleskiløper Nordre Aker Venstre har snakket med reiser nå heller til Fornebu når han vil gå på rulleski. Slik vil vi vel ikke ha det? Vi kan ikke oppfordre mosjonistene til å kjøre til Fornebu for å gå en treningstur på rulleski eller sykkel.

Dette innlegget stiller seg i rekken av uttalelser om forholdene i Maridalsveien, men Nordre Aker Venstre kommer ikke til å gi oss før noe blir gjort. Maridalsveien må re-asfalteres, helt inn til Skar. Det er det minste man kan gjøre, så må sykkelskulder være neste steg.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 6 år siden.**