Henning Nilssen topper Venstres liste i Sande og Holmestrand

Foto: Karin Frøyd

Sande og Holmestrand Venstres nominasjonsliste toppes av Henning Nilssen (nr. 2 fra venstre), Niclaes Grønneberg Løken (ikke på bildet), Kim Hjardar (nr 1. fra venstre), Alexander Johnsen (nr. 2 fra høyre), og Emil Hardersen (nr. 1 fra høyre). Dessverre var det ingen kvinner som kunne stille blant de fremste på lista, men laget er ungt, med 3 av 5 i topp under 30 år.

Herulf Johansen fra nominasjonskomitéen gratulerer Henning Nilssen med topplassen

Henning Nilssen (44) har vært lokallagsleder i Holmestrand Venstre siden 2018, og var primus motor for Venstres valgkamp i Holmestrand i 2017. Til daglig pendler han til Oslo Øst, hvor han er prosjektkoordinator innen olje og gass. Han er også en aktiv frivillig, og har flere verv i organisasjoner lokalt og på fylkesnivå. Nå vil han fokusere på politikken og jobbe for et grønnere, rausere og fritt samfunn som setter mennesket i sentrum.

Nummer 2 på lista er Niclaes Grønneberg Løken (27 år), kundekonsulent fra Sande. Nummer 3 er Kim Hjardar (53), lektor og historiker fra Hof, nummer 4 er Alexander Johnsen (17 år) skoleelev fra Sande, og nummer 5 er Emil Hardersen (29 år), butikkmedarbeider fra Holmestrand.

Lista ser slik ut. De 4 første er kumulerte.

1. Henning Nilssen, Holmestrand
  2. Niclaes Grønneberg Løken, Sande