Delegater på landsmøtet fra Kristiansund

Asgeir Bahre Hansen, Ragnhild Helseth og Pål Farstad klar for landsmøte i Stjørdal, "Foto:Faksimile fra TK 090319"

Venstres landsmøte 2019 avholdes i Stjørdal 8.-10-03.19. Møre og Romsdal Venstre har i år med tre delegater fra Kristiansund. Det er fylkesleder Ragnhild Helseth, lokallagsleder Asgeir Bahre Hansen og vår fylkesordførerkandidat Pål Farstad. TK gjorde et intervju med delegatene før landsmøtet. Nrk MR intervjuet fylkeslederen om forventninger

Vi har her kort gjengitt noe fra intervjuene, samt lagt ved lenke.

Fra TK 09.03.19 klipper vi følgende uttdrag:

De tre politikerne bærer hvert fall tilsynelatende ikke noen mørke skyer over hodene sine i forkant av møtet, men er mer opptatt av sakene de vil sikre gjennomslag for, og politikken som skal utformes på landsmøtet.

– Hovedtemaet i år er prinsipprogrammet. Vi må tydeliggjøre det sosialliberale Venstre, og ikke minst tydeliggjøre politikken vår for andre. Vi må sikre velferdsstaten, samtidig som vi har tro på internasjonal handel, sier Helseth, som for øvrig også er nyvalgt leder for Møre og Romsdal Venstre.

NRK/mr:
Fra intervjuet i NRK/mr med Ragnhild Helseth som fylkesleder i Møre og Romsdal Venstre, så er det forventninger til møtet som intervjuer er spesielt interessert i.

-Gode politiske debatter, inspirasjonen ved å møtes mange Venstrefolk, tydeliggjøring av Venstres politikk er forventninger som Ragnhild Helseth nevner. Venstre sin sosialliberale vil bli tydeliggjort. Venstre vil sikre velferdsstaten og er samtidig er åpen for markedsøkonomien, og opptatt av internasjonal handel. EØS-avtalen er av største betydning ikke minst for eksportfylket Møre og Romsdal, sier Helseth i intervjuet.

TK 9.3.19 før landsmøtet

NRK MR 07.03.19 Intervju med fylkesleder Ragnhild Helseth