Valglista 2019

Fra venstre: Førstekandidat Erik R. Nyman-Apelset, Bernt Lendengen og Kristoffer Nåden Havn. , Foto: Rogaland Venstre

Strand Venstre vedtok i mars valglista til høstens valg og det lokale partiprogrammet. Hele lista kan du se her.

Strand Venstre avholdt program og -nominasjonsmøte denne uken. Listen toppes av Erik R. Nyman-Apelset og Bernt Lendengen. Nyman-Apelset er Venstres representant i kommunestyret i dag og nestleder i levekårsutvalget mens Lendengen stiller til valg for første gang. Hele listen består av totalt 14 kandidater.

– Jeg er veldig motivert for en ny periode i lokalpolitikken. Ryfaståpning og utvidelse av kommunen vil markere et tidsskille i Ryfylke. Venstre vil være med å styre politikken i en retning som tar vare på naturverdiene våre og samtidig spiller på lag med næringslivet sier Nyman-Apelset.

– Venstre er skolepartiet, slår Lendengen fast. Skolen skal gi elevene lærelyst og skaperglede, samt være en arena for kunnskap og mestring. Den viktigste suksessfaktoren får å oppnå dette er kompetanseheving og faglig påfyll for lærerne i Strandaskolen.

Under møtet på mandag vedtok også Venstre sitt lokale program. Partiet vil realisere et nytt regional kulturhus og har ikke lukket døren for å bygge sammen med private krefter. De vil verne Ryfylkeheiene mot vindkraftutbygging. Prøve ut fleksibel skolestart, fjerne tidstyver i skolen og etablere et kommunalt gründerfond.

Hele lista er som følger:

1. Erik Rydningen Nyman-Apelset
  2. Bernt Lendengen