Nyman-Apelset på topp for Strand Venstre

Ida Austigard Ødegård, Erik Nyman-Apelset og Sølve Hatteland. , Foto: Strand Venstre

Denne uken avholdt Strand Venstre program og- nominasjonsmøte og valgte listen til høstens kommunevalg.

– Det er veldig kjekt å bli nominert på førsteplass for en liste med så mange gode kandidater! Venstre har fremdeles masse ugjort i Strand og jeg vil gjerne fronte vår politikk en periode til, sier Erik R. Nyman-Apelset.

På de neste plassene står Sølve Hatteland og Ida Austigard Ødegård. Hatteland er en ringrev i Strand Venstre og har sittet i kommunestyret før og Ødegård er helt fersk på lista i år. Hun studerer nanoteknologi ved NTNU i Trondheim men er studenttillitsvalgte på heltid i år. – Det er veldig kjekt å ha med såpass erfarne og engasjerte kandidater, sier Nyman-Apelset.

På møtet ble det også vedtatt partiprogram for kommende periode.

– Venstre skal fortsatt være forutsigbare og være partiet som er på lag med næringslivet og tar vare på naturen. Samtidig vet vi at skole og helse er det viktigste vi holder på med i kommunen og der må vi bruke ressursene til det beste for elever og pasienter.

Hele lista er som følger:

1. Erik Nyman-Apelset
  2. Sølve Hatteland
  3. Ida Austigard Ødegård
  4. Bernt Lendengen
  5. Hilde N. Rydningen
  6. Kristoffer N. Havn
  7. Sheena L. Forsberg
  8. Helge Erland
  9. Heidi R. R. Eike
  10. Trond Petter Olsen
  11. Agnete Veland
  12. Holger Austvoll
  13. Arild Barka
  14. Ragne Nyman-Apelset
  15. Anita Austigard
  16. Magnar Hapnes
  17. Laura Halsne
  18. Otto Jan Eike
  19. Siv Sørbø

De to første er kumulert.