Øvre Eiker Venstres liste til kommunevalget 2019

Øvre Eiker Venstre leverte sin liste til kommunevalget for 2019 på rådhuset i Hokksund kun timer før fristen gikk ut kl.12 den 1.april 2019.

Det er sju kandidater på lista som representerer hele kommunen og har en god kjønns- og aldersbalanse. Snittalderen på lista er lav sammenliknet med de fleste andre partiene som stiller liste i kommunen, og de tre toppkandidatene har en snittalder på kun 32 år. Kandidatene på lista har ulike hjertesaker, men har til felles at de er opptatt av å gjøre Øvre Eiker til en grønn, moderne og framtidsretta kommune.

Andreas Madland Størdal er Venstres førstekandidat ved årets valg. Han er oppvokst på Ullern i Hokksund, og flyttet for tre år siden tilbake til Øvre Eiker etter flere år med studier og jobb i Ås, Oslo og Drammen. Han er 31 år gammel og bor i dag på Harakollen i Hokksund med samboer og to barn på ett og tre år, og togpendler til jobben som analysesjef i et solkraftselskap i Oslo. Han er utdannet sivilingeniør med fordypning i Fornybar Energi og Prosessteknikk fra Norges Miljø- og Biovitenskapelige Universitet (NMBU) i Ås.

Andreas Madland Størdal er Øvre Eiker Venstres førstekandidat ved kommunevalget 2019.

Målet for meg og Venstre i årets valg er å få en plass i kommunestyret, noe vi ikke har hatt siden 2013. Dersom vi når det målet vil vi jobbe for at Øvre Eiker skal være en minst like god kommune å vokse opp i som den var for meg, uavhengig av hvor man kommer fra og hva slags bakgrunn man har. Vi vil legge til rette for at entreprenører og ildsjeler kan skape nye arbeidsplasser og kulturtilbud, og gjøre Øvre Eiker til en kommune som ligger i front på miljø- og klimatiltak på lokalt nivå. Derfor blir skole og oppvekst, sammen med næringsutvikling og miljø, våre viktigste saker ved årets valg, sier Størdal.

Julie Vaage er andrekandidat ved årets valg. Hun er 35 år og opprinnelig fra Bergen, men flyttet til Vestfossen for fire år siden. Julie er siviløkonom fra NHH av utdanning, og jobber i dag som lektor. Som seg hør og bør når man bor i fylkets kulturhovedstad er hun opptatt av kulturpolitikk, og stolt over å bo på et sted som også huser Vestfossen Kunstlaboratorium (VKL). Julie har derfor vært en pådriver for at VKL skal få bedre og mer forutsigbare rammevilkår som gir trygg drift og muligheter for et helårsåpent kunstlaboratorium.

Hun er også opptatt av miljø og vil jobbe for at Øvre Eiker skal få flere og bedre sykkelveier.

Sofie Stormo er tredjekandidat på lista. Hun er 31 år, oppvokst på sørlandet og i dag etablert på Myrmoen med mann og to gutter på tre og syv år. Sofies hjertesak er et godt barnehage- og skoletilbud for alle, og hun ønsker blant annet å jobbe for et enda bedre tilbud om svømmeopplæring for alle barn i kommunen. Sofie er aktiv i ulike lag og foreninger i kommunen, blant annet Hoensvannshotellets Venner og Røren Grendeutvalg.

Venstres liste til kommunevalget i Øvre Eiker i 2019:

1. ANDREAS MADLAND STØRDAL
  2. Julie Vaage