Ny vei, nye muligheter

Norge i Bilder

Brua fra Holand over til Engen med tunell videre har vært et omstridt prosjekt og har ikke hatt den fremgangen vi har behov for. Meløy Venstres styre er enstemmige, det er på tide at vi tenker nytt! Vi mener dette er en løsning som ivaretar næringslivets interesser samt innbyggerne i Meløy og Rødøy på en god måte. Den nye traseen kan ses med grønn linje på oversiktsbildet.

Traseen Meløy Venstre foreslår utredet tar av ved fv.17 ved Monter Solhaug på Halsa. Den følger så åsen mot Arhaugfjorden hvor en hengebru på ca. 850 meter vil ta oss over til Korsvikneset på Åg siden.
Hele den nye trassen vil komme på 5,8 km. En tredjedel av den tidligere tiltenkte trassen Storvika.Reppen med bru over til Holandsfjorden.

Meløy Venstre ber formannskapet sørge for at kommunestyret får muligheten til å ta dette forslaget med som et tillegg til vedtaket om prioritering av Regional Transportplan vedtatt 6.mai.

Venstre

Les mer på An.no https://www.an.no/lanserer-ny-fergefri-losning-pa-tide-a-tenke-nytt/s/5-4-1413438

Hva er ei hengebru?
Norges lengste hengebru finner vi i Hardanger: