Vi er igang!

Haram Venstre hadde onsdag kveld sitt første valgprogramverksted. Mange saker kom bokstavelig talt på kartet.

Vi ble ikke så mange denne gangen grunnet mange forfall, men mange har i stedet engasjerte seg gjennom meldnger og e-poster de siste dagene så vi kom godt i gang med mange saker» fortalte Haram Venstres Christian Holstad Lilleng etter endt møte. «Vi har blitt enige om at vi ikke gidder fraser som ‘at ‘vi ønsker en god skole og en god eldreomsorg’ men at vi skal komme med konkrete saker og konkrete løsninger».

Mange saker kom bokstavelig talt på kartet under onsdagens første programmøte.

Haram Venstre har allerede flagget at de vil slå sammen flere av skolene slik at det blir maksimalt fem kommunale skoler i nye Haram kommune. «Alle sakene vi skal ha i valgprogrammet skal være begrunnet. For eksempel må skolestrukturen endres for at vi skal kunne gi lærerne de rammebetingelsene de trenger for å gjøre jobben vi har bedt de om å gjøre» forklarer Lilleng.

Saker som var oppe på programmøtet onsdag kveld var befolkningsstruktur, bostruktur, skolestruktur, kirkestruktur, gang- og sykkelveistruktur og idrettsanlegg. «Vi kom ikke så langt i hver enkelt sak, men at vi må gjøre noe med de fleste strukturene slik at de er tilpasset fremtiden er det ikke er tvil om. Haram kommune vil få det trangt økonomisk, så da må vi tenke smartere for å levere gode tjenester også i årene som kommer» avslutter Lilleng.

Bli medlem av Haram Venstre! (Klikk her)