Valgkamp Kick-off

NTNU i Gjøvik

Vi valgte å legge vår valgkampstart til NTNU.

Leder Geir Rune Nyhus ønsket velkommen før han gav ordet til viserektor Gro I. Kvanli Dæhlin som holdt et svært interessant og lærerikt innlegg om alt NTNU er og betyr for vår region. Hun gav en velfortjent honnør til Ketil Kjenseth som var en sterk pådriver for at vi fikk NTNU til Gjøvik da han satt på Stortinget.

Til slutt kom hun med en sterk oppfordring til alle oss politikere;

Få NTNU Gjøvik inn på Statsbudsjettet!

Deretter fikk de 2 øverste på hver liste  i de 3 kommunene våre samt lederen i og Gjøvik og omegn Unge Venstre presentere seg og hva de ønsker å jobbe for i kommende periode.

Størst inntrykk gjorde 2. kandidat (1. kandidaten var dessverre syk) fra Vestre Toten, Hanne Narten. Hun har nylig meldt seg inn i Venstre etter å ha blitt vervet av veteran Kristin Ringerud. Hun holdt et svært entusiastisk og engasjert innlegg om hvordan Venstres prinsipp-program traff henne – og dermed minnet hun hos alle om hvor viktig og godt dette er, særlig i en urolig tid som nå.

Vi ble også svært imponert over UV-leder Matheus Jess-Bakken. Sin unge alder til tross (14 år) var han en stødig og trygg taler som fokuserte på kjerneområdene som de hadde valgt ut i årets valgkamp. De er allerede i gang med å planlegge skolevalgene i vår region for å hjelpe oss alle med å gjøre et godt valg.  Dette lover godt for framtida.

Til slutt holdt vår 1. kandidat i fylkestingsvalget Ketil Kjenseth et engasjerende innlegg om gode temaer vi bør løfte i valgkampen og orienterte oss om arbeidet med fylkesprogrammet.

Det ble en lærerik og engasjerende kveld og nå gleder vi oss alle til valgkampen – og ikke minst valget!