Venstre jubler for Trondheims nye grønne retning

Varaordfører Erling Moe, Fotograf Elin Iversen

Trondheim har fått et nytt blågrønt styre av byen. Påtroppende varaordfører Erling Moe jubler over en rekke store Venstre-seiere i den nye, grønne, politiske plattformen.
– Dette er en god dag for alle som bor i Trondheim. Vi i Venstre er meget fornøyde med bynaturpark på Ladehalvøya og masse andre gjennomslag for naturen, at barn som blir født i desember endelig får barnehageplass, billigere kollektivbilletter, at godsterminalen flyttes fra Brattøra til Heggstadmoen og at næringslivet får bedre vilkår, sier Moe.

• Vi har et felles ansvar for naturen, slik at den kan være til glede og nytte for alle, også i framtida. Vi skal ta vare på naturen, fjorden og livsgrunnlaget vårt. I valgkampen lovet Venstre å stå på for mer natur og det innfrir vi nå. Med vern av markagrensa, grønn strek i Trondheim rundt matjorda, tilbakeføring fra næringsareal til LNF og mye mer.
  • Endelig skal desemberbarna i Trondheim få barnehageplass. I dag får alle barn rett på barnehageplass i løpet av året de fyller ett – unntatt desemberbarna. De får først rett på plass i august året etter, og foreldrene kan måtte ta ulønnet permisjon fra jobb for å være hjemme med barnet. At foreldre med vinterbarn må leve med langt større usikkerhet og økonomisk byrde enn foreldre til sommerbarn, er en urett Venstre lenge har ønsket å rette opp i.
  • Nå skal næringslivet i Trondheim få bedre vilkår. Saksbehandlingstiden reduseres, skatte- og avgiftstrykket skal holdes nede, det skal bli lettere å være gründer, blant annet gjennom å styrke innovasjonsdistriktet og vi skal være en pådriver for å få fullført Norsk havteknologisenter og campussamling ved NTNU.

Samarbeidsavtalen kan du lese her:

Samarbeidsplattform sentrum-Høyre 2023-2027