Harstad Venstre har valgt ny leder!

Lisa Furnesvik, ny leder i Harstad Venstre, Foto: Privat

Harstad Venstre avholdt sitt årsmøte lørdag 10. februar på Harstad Rådhus. Årsmøtet var godt besøkt og inneholdt diskusjoner om flere politiske tema. Det ble også gjort valg av ny leder som er Lisa Furnesvik!

Harstad Venstre avholdt sitt årsmøte lørdag 10. februar på Harstad Rådhus. Årsmøtet var godt besøkt og inneholdt diskusjoner om flere politiske tema. Hovedsakene var naturlig nok skole og oppvekst, samt byutvikling og debatten om nytt kollektivknutepunkt. Det var en aktiv diskusjon blant de oppmøtte medlemmene.

Det ble bestemt å skrive uttalelse på bakgrunn av de viktige diskusjonene om både oppvekst og byutvikling.

Årsmøtet valgte også nytt styre til Harstad Venstre. Even Aronsen som har vært leder av lokallaget de siste to årene takket for seg for å prioritere arbeidsoppgavene som partiets gruppeleder i kommunestyret og medlem av planutvalget.

Lisa Furnesvik ble valgt gjennom akklamasjon av årsmøtet. Lisa har det siste året vært nestleder i lokallaget. Lisa er tilflyttet til Harstad, hvor hun bor med samboer og et barn. Hun er utdannet innenfor marin biologi og akvakultur, og jobber nå med fiskehelse.

– Det er noe overveldende, men samtidig veldig gøy. Jeg er veldig spent på å ta fatt på arbeidsoppgavene, sier Furnesvik.

– Heldigvis har ikke Venstre bare mye god politikk, men også mange gode folk som jeg skal få samarbeide med framover, avslutter Furnesvik.

Tilbake i styret er også tidligere varaordfører i Harstad, Maria Serafia Fjellstad, som går inn som nestleder. Øvrige styremedlemmer er Camilla Fors-Falkeng, Lena Bratsberg og Thomas Torrissen. Vara er Bjørn Mathisen og Helga Kaarbø.

Årsmøte 2024 i Harstad Venstre

Årsmøtet vedtok også følgende møtekalender for 2024, hvor vi har som mål å ha en temadel til hvert møte. Har du ønske om et spesielt tema til en bestemt dato, ta kontakt med det aktuelle styremedlemmet for å spille inn forslag!

Mandag 26. februar – Lisa, Tema: Dyrevelferd og Bærekraft/Miljø i oppdrett
Mandag 18. Mars – Camilla