Våre folkevalgte 2023-2027

Foto: Meline Mork

Etter kommunevalget i 2023 har Venstre to representanter i kommunestyret: Aleksander Hausmann og Zhuo Ann Rye.

Etter valget forhandlet Venstre med Høyre, Frp og Ny Kurs om et politisk samarbeid. Forhandlingene førte til en politisk plattform og en enighet om fordeling av verv. I tillegg har flertallspartiene et valgteknisk samarbeid med Industri- og næringspartiet og Pensjonistpartiet.

Enigheten gjør at Venstre får en hovedutvalgsleder, samt plass i alle hovedutvalgene og formannskapet. I tillegg kommer en rekke plasser i råd og utvalg. Etter en periode der Venstre bare hadde plass i kommunestyret er vi nå både en del av styringsflertallet i Moss, og har roller og verv som gir mye større muligheter til å påvirke og gjennomføre politikk.

Folkevalgte i kommunestyre og hovedutvalg

Aleksander Hausmann – gruppeleder, medlem av kommunestyret og formannskapet, medlem av hovedutvalg for plan, bygg og teknisk og 1. vara til hovedutvalg for byutvikling, samferdsel og næring

Zhuo Ann Rye – gruppenestleder, medlem av kommunestyret, varamedlem til formannskapet, medlem av hovedutvalg for utdanning, idrett og kultur og 1. vara til hovedutvalg for helse og mestring og hovedutvalg for oppvekst, aktivitet og inkludering

Sindre Westerlund Mork – 1. vara til kommunestyret, leder av hovedutvalg for natur, landbruk og miljø