Personvernpolicy

Venstre.no er kryptert med SSL.

Facebook er et internettbasert sosialt nettverk tilgjengelig for alle med en aktiv e-postadresse. Mennesker bruker Facebook for å holde kontakt med venner, laste opp foto, dele lenker, informasjon og video, samt at de får vite mer om mennesker de møter. Venstre bruker på nettsidene en plugin, som gjør det enkelt for folk å dele innhold fra venstre.no med sine kontakter, samt at vi har lagt inn en kode som gjør det mulig å dele videoer og innlegg fra Facebook på våre nettsider. Les mer om Facebook.

AddThis er en funksjon som gjør det lettere for besøkende å dele og spre innhold fra Venstres nettsider på internett. Tjenesten inneholder også en statistikk-funksjon, som gir Venstre informasjon om i hvilken grad de besøkende deler innhold fra Venstres nettsider med andre. Les mer om AddThis.

For Venstre gir data fra disse tredjepartstjenestene aldri noen form for personlig informasjon. Alt er anonymt. Venstre lagrer ikke IP-adresser eller adferd på nettstedet, derfor kan informasjon om deg som leser ikke kobles sammen med din identitet.

E-postlister: Det er mulig å melde seg på flere e-postliste fra venstre.no. Abonnenter vil da kunne motta nyheter og oppdateringer fra Venstre lokalt og sentralt. Vi vil ikke bruke din e-postadresse til andre formål enn å sende nyhetsbrev til e-postadressen, og vil heller ikke gjøre din adresse kjent for andre abonnenter på e-postlisten. Ved oppsigelse av abonnementet slettes e-postadressen. Meld deg på nyhetsbrev fra Venstre. Vi bruker tjenesten Apsis for utsendelse av nyhetsbrev på e-post. Du kan lese mer om Apsis Apsis Privacy Policy på ders egne nettsider.

Venstres medlemsregister: I vårt medlemsregister registrerer vi ved innmelding navn, adresse, telefonnummer, e-postadresse og fødselsdato. All trafikk fra innmeldingsskjemaet overføres kryptert (fra et nettsted med SSL-sertifikat).

I medlemsregisteret registrerer vi ikke personnummer. Utover dette registreres eventuelle verv det enkelte medlem måtte ha eller få i folkevalgte organer, evt. Venstre-kurs den enkelte deltar på og betalingshistorikk for medlemskontingent.

Tilgang til hele medlemsregisteret har ansatte i det sentrale sekretariatet. Tilgangen til registeret er hierarkisk oppbygd. Dvs at  feks fylkesledere og fylkessekretærer kun har tilgang til registrerte medlemmer i sitt eget fylkeslag, mens lokallagsledere kun har tilgang til registrerte medlemmer i sitt eget lokallag. Venstres medlemslister er konfidensielle og skal aldri utleveres til andre enn de som har fått tilgang gjennom sitt verv eller engasjement i organisasjonen.

Personvern er meget viktig for Venstre. I vårt politiske program skriver vi bl.a.: ”Den eksplosive økningen i bruk av informasjonsteknologi gjør at presset mot personvernet og den enkeltes private rom blir stadig sterkere. Frihet forutsetter at hvert menneske vernes mot utilbørlig registrering, overvåking og inngripen i privatlivet.”

Google har også laget et tillegg til nettleseren som gjør at Google Analytics slutter å fungere i Microsoft Internet Explorer 8-11, Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari og Opera.

Les mer om Venstres personvernpolitikk.

Dersom du mener du ønsker å gi tilbakemelding på Venstres personvernpolicy, kan du ta kontakt med oss på denne adressen: support@venstre.no.