Åpne styremøter i Trønderhallen

Trønderhallen Kommunale Foretak skal ha åpne styremøter. Det bestemte et enstemmig Levanger kommunestyre på onsdag. -Dette vil sikre borgernes innsynsrett, offentlighetsprinsippet og bidra til et bedre lokaldemokrati, sier Venstres Karl M. Buchholdt.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Karl Meinert Buchholdt

Foto: Fotograf Hattrem

Rådmann Ola Stene foreslo i sin opprinnelige saksfremstilling for kommunestyret at selskapet skulle praktisere lukkede møter. Dette fikk Buchholdt til å reagere og i Levangeravisa 5. oktober krevde han åpne møter i selskapet.

Kommuneloven har en bestemmelse om at styremøter i kommunale foretak kan holdes for åpne dører dersom kommunestyret bestemmer det.

-Det er positivt at kommunestyret vil åpne møter i Trønderhallen KF, sier Buchholdt. -Utbyggingen er et stort økonomisk løft og kommunen skal blant annet betale ulike utgifter i tilknytning til hallen, sier Buchholdt. Da er det viktig at offentligheten sikres samme innsynsrett i Trønderhallen på samme måte som den har innsyn i andre deler av kommunens virksomhet, avslutter Karl M. Buchholdt i Levanger Venstre.

Les også
Trønderhallen må ha åpne styremøter

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**