Venstres landsmøte 2019

Venstres landsmøte 2019 gikk av stabelen i Stjørdal, fra 8. til 10. mars på Scandic Hotel Hell. Hovedtema på landsmøtet var Prinsipprogram. Andre viktige temaer var lokalsamfunn for framtida, med uttalelser om både distriktspolitikk og by- og stedsutvikling. Landsmøtet behandlet også nye vedtekter for partiet.

Start: fredag 8. mars 2019, ca kl. 12.00
Slutt: søndag 10. mars 2019, ca kl. 14.00
Sted: Scandic Hotel Hell, Stjørdal

Program for landsmøtet

Se egen programside. Endringer kan forekomme.

Møtebok og sakspapirer

Last ned sakspapirene og Møtebok 3 (PDF)

Møtebok 3 ble sendt ut til alle delegater og varadelegater 27. februar. Den trykkes og er tilgjengelig på papir ved registrering til alle delegater.
Møtebok 1 ble sendt til alle påmeldte delegater og varadelegater 13. februar.

Endringsforslag til LM 9 Prinsipprogram og LM 10 Lokalsamfunn for framtida kan nå lastes ned (.pdf). De er også sendt på epost 4. mars.

Å være på et landsmøte i Venstre for første gang kan være en interessant og utfordrende opplevelse. Møtetempoet kan bli høyt, og det er lurt å være godt forberedt. I Landsmøte ABC, får du flere tips og triks for en bedre landsmøteopplevelse. Du finner den her

Vedtatte resolusjonerog uttalelser

Protokoll fra landsmøtet kan lastes ned her (.pdf). Protokollen skal godkjennes av landsstyret i juni 19.

Videoer og Venstre-TV

Klikk på ikonet oppe i venstre hjørne for å navigere i videolistene

Alt fra Venstres landsmøte 2019

Generell politisk debatt

Venstre-TV

Landsmøte 2019

Frister

• 25. januar:Frist for å sende inn framlegg til saker som ønskes behandlet på landsmøtet (inkludert forslag om vedtektsendringer)
    • 9. og 10. februar: Landsstyret behandler og avgir innstilling på saker som skal behandles på landsmøtet.
    • 15. februar: Første møtebok sendes til delegatene
    • 15. februar: Frist påmelding. Følg lenken over.
    • 15. februar: Frist for å sende inn forslag til politiske uttalelser. Bruk skjema over.
    • 22. februar: Frist for endringsforslag til Prinsipprogram. Bruk skjema over.
    • 22. februar: Frist for endringsforslag til sak 10 Lokalsamfunn for framtida. Bruk skjema over.
    • ca 25. februar: Andre møtebok inkludert forslag til politiske uttalelser sendes til delegatene
    • 4. mars: Frist for endringsforslag til innstilte politiske uttalelser.
  • 7. mars: kl 12.00 Frist for delegatene å melde seg på parallellsesjoner lørdag 09.00-12.00 for behandling av sak 10 Lokalsamfunn for framtida og sak 11 Politiske uttalelser.
  • 7. mars: kl 16.00 Frist for delegasjonsleder å melde prioritert taleliste til generell politisk debatt.
  • 8. mars: Frist for å melde alternative forslag til redaksjonskomiteen sin innstilling på politiske uttalelser (til behandling i prioriteringsdebatten) kl 13.45.

Reise til Scandic Hotel Hell

Mange av landsmøtets delegater må fly til Trondheim Lufthavn Værnes og gå eller ta shuttlebuss til hotellet. Det er raskest å gå. Fra flyplassen følger du skilting “hotell” forbi hotell Radisson, drei mot venstre og gå videre langs gangveien. Det står Scandic på skiltene langs gangveien. Du vil snart få øye på hotellet. Det tar ca 10min å gå fra flyplassen.