Til innhold

Annemieke Karen Meyer

Annemieke Meyer

Annemieke er opprinnelig fra Nederland og flyttet til Steigen for 4 år siden – fra et travelt liv i Utrecht til sitt idylliske hus i Auvika på Nesslandet – som hun deler med mann og hund. Annemieke stiller på liste for første gang for Steigen Venstre – og er vår 7.ende kandidat. Hun jobber med traumeterapi og som coach, i tillegg til å drive gjestehuset Het Noorder Lichthuis som av og til tar i mot små grupper som søker urørte Steigen og er etter fred, ro, natur, lys og mørke: noe som blir stadig mer sjeldent i verden. Hun jobber også på Coop – som hun tenker er en svært god anledning for henne for å bli kjente med mange folk og ikke minst lære norsk.

Det sier seg selv at Annemieke er opptatt av å bevare det unike ved Steigen – naturen og muligheten til å leve det gode liv.

I tillegg har hun selv erfaring med å være ny i Steigen og ønsker å jobbe for at alle som flytter til Steigen, om det er gjennom jobb, som flyktning eller innvandrer – må bli tatt i mot på en god måte.

– Vi må gi gå informasjon og følge dem opp slik at de enkelt finner ut av hvordan ting fungerer, hvilke tilbud som finnes, og hvordan man blir kjent i og med Steigen. Da er gode møteplasser viktig, og kommunen må ha en plan for hvordan vi tar i mot – alle nye Steigværinger.

På den måten mener Annemieke er det mye større sjans for at man finner seg til rette og blir en del av sitt lokalsamfunn. Svært mange har mye å bidra med – og sjansen for at nye blir boende her øker vesentlig.