Til innhold

Jon Gunnes

Det er bare Venstre som har en sann liberal politikk

Det var barnehagespørsmål som førte til innmelding i Venstre og politisk engasjement. Jon var engasjert i interesseorganisasjonen «Foreldre for barnehager» og forsto snart at hvis man skal få gjennomslag for ideer, så må man være på den politiske arena. Dette resulterte i at den første friluftsbarnehagen i Norge ble etablert i Trondheim i 1991, og etter det ble Jon politisk aktiv.

Det er bare Venstre som har en sann liberal politikk og derfor ble dette partiet Jons valg. Venstre er godt forankret i sentrum og har et brennende engasjement for enkeltmennesket.

Om Jon
Jon er 60 år og er bosatt på Bakklandet i Trondheim sammen med sin kone. Han har tre barn og ett barnebarn. Han er utdannet ingeniør. Han sitter i formannskapet i Trondheim bystyre og er derfor heltidspolitiker. I arbeidslivet har det vært vannkraften og energi- og databransjen som har vært hans levebrød i 28 år. Engasjementet i nærmiljøet er stort. Jon er tidligere leder av et av landets største idrettslag, Byåsen IL. Jon stiller ofte opp som speaker både på fotballkamper og i langrenn.

Jon elsker Sør-Trøndelag og vil blant annet bidra til:

• Flytog til Værnes og storsatsing på jernbane
  • Styrking av all kollektivtransport i fylket
  • Gratis barnehage for familier med lav inntekt
  • Gratis SFO til alle
  • Bedre betingelser for gründere

Få de ferskeste nyhetene, kunngjøringene og invitasjonene.
Rett fra kilden. Abonner på vårt nyhetsbrev.
Meld på nyhetsbrev
Lukk

Abonner på vårt nyhetsbrev

Meld på nyhetsbrev
Du kan melde deg av når som helst.