Til innhold

Thomas Grønli

Thomas Grønli (44 år)

Opprinnelig kommer jeg fra Engelsviken i Fredrikstad, men har bodd i Oslo de siste årene før jeg flyttet til Horten sommeren 2021 sammen med min samboer Aurora, vår datter Maya og hunden vår Nuffen. Tre uker etter innflytting kom vår andre datter Agnes til verden.

Vi bor ute på Karljohansvern, og stortrives med kysten og badestrender i nærheten, den flotte Hortenskogen med de enorme trærne, Garasjetorget med de hyggelige butikkene og museene, og ikke minst kort vei inn til trivelige Horten sentrum.

Jeg jobber som spesialkonsulent i kulturseksjonen i Vestfold fylkeskommune.

Jeg er engasjert i lokalpolitikken av flere grunner – jeg brenner for fremgang på viktige områder som har betydning for lokalsamfunnet.

Dette engasjerer meg litt ekstra:

Vern og gjenoppretting av Oslofjorden – jeg mener vi plikter å ta vare på Oslofjorden, for å beskytte økosystemene i fjorden, og for at de som kommer etter oss skal arve Oslofjorden full av liv. Dette er noe som kommer til å koste oss, både i omlegging av vaner/tradisjoner og investeringer til blant annet nye renseanlegg.

Et raust lokalsamfunn som ivaretar de svakeste blant oss – gjennom forebyggende tiltak og sørger for at de som har behov for hjelp får denne.

Gjøre Horten mer attraktivt for flere nye unge innbyggere – førstegangsetablerende, barnefamilier og studenter. Jeg mener Horten trenger flere folk i gatene som bruker byene og tettstedene våre.

Sunn økonomi – for å få til det jeg nevner ovenfor så trengs det ressurser. Vi må sørge for at Horten kommune får en sterk økonomi, driftes smart med fremtidsrettede løsninger og vi må tørre å ta vanskelige avgjørelser som vil stå seg over tid i en verden med begrensede midler.