NRK Rogaland tildelt Rogaland Venstres miljøpris 2018

Fra venstre: Prisutdeler Kari Vevatne (V), Johan Mihle Laugaland og Ragnar Christensen., Foto: Birgit Rodvelt

Rogaland Venstres Miljøpris 2018 ble i helgen tildelt NRK Rogaland.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 5 år siden.**

Nok en gang ble styret tilsendt mange gode forslag til prisvinnere, og prisen som årlig blir tildelt enkeltpersoner, lag organisasjoner, firma e.l., ble i år tildelt til NRK Rogaland. NRK Rogalands prosjekt ‘Hele Rogaland Rydder’ har satt plastforsøpling på agendaen og engasjert hele fylket til å bidra med strandrydding. At prosjektet tok såpass sats at det ble en nasjonal ryddedugnad, gjorde prosjektet enda mer åpenbart til miljøprisoverrekkelsen.

– Dugnaden er et prakteksemplar på hvordan et lokalt og regionalt engasjement førte til nasjonalt engasjement, og det er nettopp slikt engasjement som fortjener miljøprisen, sier Kjartan Alexander Lunde, leder i Rogaland Venstre til Aftenbladet.

Distriktsredaktør Ragnar Christensen og programleder og iherdig strandrydder Johan Mihle Laugaland mottok prisen på vegne av NRK Rogaland,
og fortalte litt om prosjektet. Prosjektet tok fart etter plasthvalen på Sotra ble funnet, som hadde over 30 plastposer i magen.

Prisutdelingen fant sted under Rogaland Venstres nominasjonsmøte, og prisvinnerne ble i år tildelt et kunstverk av Graham Clarke.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 5 år siden.**