– Gang og sykkelvei fra Finstad til Bårlidalen må med i fylkeskommunens satsning!

Det borgerlige flertallet i Akershus fylkesting har vedtatt en gigantisk satsning på bygging av gang- og sykkelveier i Akershus. Når alle er enige om at Finstad skal bestå som skole, må Eidsvoll skynde seg å få gang- og sykkelvei fra Finstad til Bårlidalen med på fylkeskommunens prioriteringsliste.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Det er Eidsvoll Venstres leder Kjersti Almåsvold som sier dette. Hun er glad for at alle partier i formannskapet vil opprettholde Finstad skole, og peker på at det er mulig å få drahjelp fra fylkeskommunen.

Både EUB og RB omtalte det store løftet som Høyre, FrP, Venstre og KrF er enige om i fylkestinget; å bygge gang- og sykkelveier i hele fylket. Det er satt av 600 millioner kroner i budsjettet.

– Vi er opptatt av å få fart på utbyggingen, sier Solveig Schytz, gruppeleder for Venstre i Akershus fylkesting. Hva forliket mellom de fire borgerlige partiene i fylkestinget går ut på, kan du lese mer om her.

Ha planene klare!
Godkjente reguleringsplaner er derfor et viktig stikkord for hvordan millionene skal brukes.

– Eidsvoll kommune bør sette igang arbeidet med reguleringsplan for strekningen Finstad skole – Bårlidalsbroa snarest, sier Kjersti Almåsvold, og viser til at Venstre i sitt forslag til budsjett og økonomiplan har lagt inn et forslag om dette. – Kanskje må forslaget være enda mer konkret, sier Almåsvold.

Venstre vil nå ta kontakt med de andre partiene for å få til en bredest mulig tilslutning foran kommunestyrets budsjettmøte 11.desember.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**