Kjære velger – appell fra 1. kandidat John Wilhelmsen

Den kommende fireårsperioden blir en usedvanlig viktig periode for Ullensaker. Det vil i denne perioden bli tatt beslutninger som ikke kan endres, og som vil angå oss alle for lang, lang tid fremover.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

John P. Wilhelmsen er Venstres 1. kandidat i Ullensaker til lokalvalgetvalget.

Ullensaker har en særegen god kombinasjon av landlig beliggenhet, kombinert med Jessheim som nærmer seg det urbane. Dette er viktig å ta vare på og å bygge videre på. Kommunen har også en stram økonomi som setter klare grenser for hvilke valg vi faktisk kan ta. Ullensaker Venstre er svært bevisst disse forholdene, og er derfor opptatt av at riktige valg blir gjort.

Eksempelvis er det strengt tatt ikke nødvendig at Jessheim skal ta en uforholdsmessig stor del av veksten på Øvre Romerike. Denne kan med fordel utjevnes utover alle kommunene på Øvre, forutsatt at man tilrettelegger med god offentlig kommunikasjon mellom tettstedene.

Ullensaker Venstre er opptatt av varig bevaring av Jessheimskogen for å gi Jessheim beboerne tilgang på rekreasjonsområder og «hundremeterskoger» nær sentrum der svært mange bor.

Vi ønsker også utvikle Kløfta for å utvikle stedet til «Den Grønne Landsbyen», og sørge for at Kløfta blir ett annerledes alternativ til Jessheim, og ikke et «mini-Jessheim». Landsbyen Kløfta bør ikke ha høyblokk-bebyggelse.På samme måte vil vi ivareta en styrt og nøktern utvikling av Algarheim, Borgen, Mogreina, Nordkisa og Sand/Hovin slik at de beholder sin egenart.

Vi tror det er i takt med folk i Ullensaker sine ønsker, og Ullensaker Venstre setter folk først!

John Pavels Wilhelmsen
1. kandidat for Ullensaker Venstre