Til Bergen for å gjøre Venstre større

Det er motivasjonen til Rogaland Venstres delegasjon til Venstres landsmøte i Bergen. Landsmøtet starter fredag 13. april, men datoen skaper ingen frykt hos utsendingene.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Iselin Nybø

Foto: Vidar Grundetjern

— Vi ser fram til et spennende og arbeidsomt landsmøte, sier Iselin Nybø, politisk nestleder i Rogaland Venstre. Hun leder delegasjonen fra Rogaland, og hun er spent og optimistisk foran landsmøtet.

— Dette er et viktig landsmøte, der resultatet av en rekordartet nominasjonsprosess skal forenes med viktige politiske vedtak, sier Iselin Nybø. — Landsmøte skal vedta et nytt prinsipprogram der de liberale utfordringene står i fokus. Venstre skal bli et tydeligere liberalt parti, med en klar sosial profil.

I tillegg til prinsipprogram skal landsmøtet også behandle et skolepolitisk manifest. En bedre skole der alle får muligheter til å utvikle seg er nødvendig om vi skal klare utfordringene samfunnet står foran. Manifestet inneholder 10 punkter for en bedre skole, der respekten for kunnskap og kunnskapsformidling er sentrale elementer.

Foruten Iselin Nybø er også Helge Solum Larsen – fylkesleder, Gunnar Kvassheim – stortingsrepresentant, Jarle Braut – gruppeleder i fylkestinget, Kjartan Lunde – Unge Venstre, Per A. Thorbjørnsen – Stavanger, Tove Frantzen – Sandnes, May Britt Vihovde – Haugesund, Gro Skartveit – Finnøy, Sangeeta Dhawan – Sola, Asbjørn Eik-Nes – Karmøy, Ingebjørg K. Undheim – Time og Tore Nilsen – organisatorisk nestleder, utsendinger fra Rogaland til Venstres landsmøte.

Vidar Grundetjern – Sandnes og John Leiv Dahlseng – Tysvær deltar som observatører.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**