Bygging av Li skole vedtatt

Kommunestyret har vedtatt å starte byggingen av Li skole. — Jeg liker ikke at enkelte av de som utsatte saken en måned tok ansatte og foreldre til inntekt for sitt syn, sa Inge Solli (V).

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Bare KrF stemte denne gangen imot rådmannens innstilling om å starte bygging av Li skole nå.

Gruppeleder Inge Solli

Nittedal Venstres gruppeleder gav uttrykk for at det ikke forelå endringer i saken sammenlignet med det som ble debattert i forrige kommunestyremøte. —Paviljongløsning og at vi ikke skal bruke OPS er et vedtak som ligger mer enn to år tilbake i tid. Nå er det på tide å bygge skolen, understreket Solli i sitt innlegg i kommunestyret.

En utsettelse vil medføre vesentlige midlertidige kostnader til utbedring av ventillasjonsanlegg, fjerning av lysrør med PCB osv. — Vedtaket i forrige kommunestyremøte skapte unødig engstelse og engasjement hos de berørte, dette kunne lett ha vært unngått ved å stemme for det som nå er vedtatt allerede for en måned siden. Nå vet i alle fall kommunestyrerepresentantene hva foreldre, ansatte og elever på Li skole ønsker. Det visste ikke alle for en måned siden, sa Solli.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**