Håper på penger til bybane i høst

Det sier Borghild Tenden til Stavanger Aftenblad etter at hun hadde fått en omvisning på Nord-Jæren og ved selvsyn sett problemene regionen strir med. Det at det her foreligger en konkret plan taler til regionens fordel mener Tenden.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Borghild Tenden

Foto: Venstre

Hun fikk en omvisning bl.a. på Forus og Jåttå sammen med Gunnar Kvassheim, fylkesleder Helge Solum Larsen, gruppleder i fylkestinget, Jarle Braut, og gruppeleder i Stavanger Venstre, Per A. Thorbjørnsen. Det er et samlet Venstre som på alle fronter ønsker å legge trykk bak kravene om bybane på Nord-Jæren.

At orientering i tid faller sammen med at FNs klimapanel la fram sin tredje rapport var noe som flere av politikerene understreket. Dette prosjektet handler ikke bare om kollektivtransport alene, det er også et svært viktig lokalt og regionalt bidrag i forhold til å redusere utslippene av klimagasser.

Sjefingeniør Hans Magnar Lien i Stavanger kommune var også med på omvisningen på Forus. Han gav også en orientering til Borghild Tenden og de andre venstretoppene om detaljene i planene om bybane. Det var en svært positiv Borghild Tenden som satte kursen mot Oslo etter en hektisk dag i Rogaland.

Les mer her >>

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**