Borghild tok bussen

Stortingsrepresentant Borghild Tenden (V) besøkte Aurskog-Høland Venstre, og benyttet anledningen til å ta opp spørsmålet om å gjøre det lettere for pendlere i kommunen og køproblematikken rundt RV 22.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Borghild Tenden diskuterer

Foto: Kristin Over-Rein

– Vi vet at en stor del av befolkningen pendler med bil til Oslo. Vi ønsker å sette fokus på hva vi kan gjøre for å gjøre det mer attraktivt å pendle på en mer miljøvennlig måte, uttaler Kristin Over-Rein, leder og 1. kandidat for Aurskog-Høland Venstre. De lokale listetoppene for Venstre i regionen ønsker å gjøre det lettere å pendle på en miljøvennlig måte. — Arbeidspendlernes hverdag er preget av køkjøring gjennom Fetsund.

Borghild Tenden tar bussen

Foto: Kristin Over-Rein

– Da jeg reiste hit med buss merket meg at det var 53 stoppesteder på veien fra Oslo. Den bruker vesentlig lengre reisetid enn man ville gjort med bil, uttaler Borghild Tenden. — Vi må sette fokus på å få ned reisetiden og jobbe for at det skal bli et bedre kollektivtilbud med flere ekspressbusser. I tillegg vil vi satse på flere "park and ride"-anlegg.

RV 22 er tatt med i Oslopakke 3. Det betyr at den er prioritert og har muligheten til å få en økt satsing. — Vi må stå på for at det skal skjer mer i forhold til denne problematikken.

Aurskog-Høland Venstre m/Borghild Tenden

Foto: Anders Sandbu

— Jeg er glad for at vi har fått til avhjelpende tiltak mellom Kringen og Tuen, og jeg vil bidra med en ekstra innsats for at nødvendige midler skal bli tilført Statens Vegvesen, slik at Fetsund stasjon kan gjennomføres som trafikknutepunkt i 2009.

Aurskog-Høland Venstre ønsker snarlig å etablere hyppige bussavganger, flere ekspressbusser og god korrespondanse.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**