Miljøpris til Verneaksjonen for Bøndenes Hus

Idag 5.juni på verdens miljødag deler Løten Venstre ut sin årlige miljøpris – i år til rivemotstanderne for Bøndenes Hus

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Miljøpris

Foto: Tore Nilsen

– Vernegruppa har vist at det nytter å engasjere seg. Saken syntes tapt, men utviklingen har vist noe annet. I bunnen ligger både en bekymring og en kjærlighet til Løten sentrum, begrunner Gina Sigstad, leder for Løten Venstre. – Bøndenes Hus har alltid hatt en viktig plass i bygdas sosiale liv og Vernegruppa har dokumentert at bygningen igjen kan ivareta denne sentrale funksjonen som nav i bygda. Løten sentrum står overfor store utfordringer med mye boligbygging uten at tanke for møteplasser.

Gina Sigstad, Løten

Foto: A.Hovstø

– Jeg tror at Bøndenes Hus kommer til å bli et tyngdepunkt i Løten og en stolthet for bygda. Framtida i Løten kommer til å bli en REN FORNØYELSE og vi har handlet. Det er en skam at politikerne ikke sto ved løftene sine om tomt og rivepenger, dersom kravene til egenfinansierig og forretningsplan ble oppfyllt. Venstre i Løten vil følge opp saken i det nye kommunestyret, hvis velgerne gir oss tillit, avslutter Gina Sigstad.

Mer om Bøndenes Hus

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**