Hva slags politikere vil vi ha i Tvedestrand?

Spørsmål om politisk organisering i Tvedestrand reiser prinsippielle spørsmål. Venstre er sterkt skeptisk til forslaget om gjennomgående representasjon.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Rådhuset

Foto: Line Mørch

Kommunestyret skal i neste møte behandle politisk organisering i Tvedestrand kommune. Alt som har med formannskap, komiteer, utvalg, nemnder og råd skal omorganiseres. Det kan være lurt å av og til diskutere hvordan den politiske organiseringen skal være, slik at den fungerer best mulig.
For ikke lenge siden behandlet kommunestyret lokaldemokratiutvalgets innstilling, og støttet enstemmig opp om de fleste punkter. I denne innstillingen står det bl.a.: " Kommisjonen er skeptisk til utviklinga mot stadig færre offentlege verv og at gjennomgåande representasjon har breidd om seg i kommunane. Det kan etter kommisjonen si meining ikkje vere eit argument for å redusere talet på folkevalde at det gir økonomiske innsparingar. Dei demokratiske kostnadane, i form av at kretsen av medborgarar med lokalpolitisk erfaring vert mindre, ved at det vert vanskelegare å oppnå god representativitet, ved at dei mindre partia får problem med å bli representerte og at breidda i syn og haldningar vert redusert, er større enn dei økonomiske innsparingane ein måtte oppnå. Å ha mange lokale folkevalde er ein styrke for lokaldemokratiet. Den gjennomgåande representasjonen reduserer på same måte omfanget av deltakinga i lokalpolitikken. Når dei same personane sit i stadig fleire verv, fører det til at andre politisk aktive som ikkje er folkevalde, i mindre grad vert dregne inn i politisk arbeid.
Lokalpolitikken vert i større grad profesjonalisert. Færre av aspirantane til framtidige folkevalde verv får høve til å ta på seg verv som kan fungere som opplæring, medan dei som allereie er folkevalde blir sitjande med ein stor arbeidsbyrde i form av mange verv. Kommisjonen vil åtvare mot denne utviklinga."
Bedre kan det vel ikke sies. Da er det litt underlig å se at de samme kommunestyrerepresentanter som dengang helhjertet støttet dette, nå går stikk motsatt vei. Det foreslås å innføre gjennomgående representasjon, og det foreslås å legge ned alle nemnder og utvalg som ikke er lovpålagt.
Tvedestrand Venstre oppfordrer kommunestyrets medlemmer til å tenke seg godt om før de gjør et vedtak i denne saken!

Line Mørch
Tvedestrand Venstre.