Stegane om klima, fylkeskommunen og midler til idrettsanlegg:

Runolv Stegane har flere ferske oppslag på nettsiden til Buskerud Venstre:
28,3 millioner kroner til idrettsanlegg – stort etterslep/ Ja til Buskerud – nei til BTV/ Vil ha klimaplan i Buskerud

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Stegane om klima, fylkeskommunen og midler til idrettsanlegg:

28,3 millioner kroner til idrettsanlegg – stort etterslep
Hovedutvalget for kultur har fordelt Norsk Tippings overskudd for 2006. Buskerud fikk i år en pott på 28,3 millioner kroner, mens det kom inn 109 søknader med et samla søknadsbeløp på nær 100 millioner kroner. Etterslepet er derfor urovekkende høgt, sier Venstres medlem i hovedutvalget Runolv Stegane.

Ja til Buskerud – nei til BTV
Venstre i Buskerud slår ring om det partiet kaller en forsterket fylkeskommune framfor å danne en storregion for Buskerud, Telemark og Vestfold. Dermed taler Venstre sine samarbeidspartnere i fylkestinget midt i mot.
Les her:

Venstre foreslår forpliktende klimaplan i Buskerud
Buskerud fylkeskommune må snarest utarbeide en forpliktende klimaplan. Det mener Venstres gruppeleder i fylkestinget Runolv Stegane. Han ber nå fylkesordfører Tor Ottar Karlsen om å ta initiativ med tanke på å få vedtatt en klimaplan i løpet av året. Forslaget fremmes i fylkestingets samling i neste uke.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**