Ungdomsbyen Halden

Halden skal være en god kommune å vokse opp og å bo i. Vi er mye fin ungdom her i byen, som må taes vare på og benyttes.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

For at det skal gjøres på en bedre måte enn i dag må det gjøres noen grep. Dersom kommunen skal komme seg framover og utvikle seg må kommunen benytte seg av den store ressursen vi unge er for byen.

Å være ungdom er ikke en ting. Venstre syns det er viktig at vi som er unge skal få være unge på vår måte. Derfor vil Venstre fortsatt støtte Rockehuset og Ungdomsklubben. Vi vil støtte ulike organisasjoner, idrettslag, kulturgrupper, biblioteket og andre som bidrar til at vi unge får gjøre det vi har lyst til samtidig som alle blir tatt godt vare på i trygge miljøer.

For selv om Venstre ønsker at ungdom skal ha frihet til å være seg selv, mener Venstre også at ungdom trenger tygge rammer. Til det trengs det en bedre ungdoms- og studenthelsetjeneste og rådgivningstjeneste i skolen. Vi vil også arbeide for at det blir flere støttekontakter til de ungdommene som trenger det mest.

Vi vil også beholde og videreutvikle Ungdomsrådet til et medbestemmelsesorgan, som skal bli ungdommens viktigste talerør i Halden. Det er viktig at Ungdomsrådet får større fotfeste blant ungdom, og at alle føler at de blir representert på en best mulig måte.

Venstre er et parti som kombinerer frihet med ansvar og fellesskap. Alle disse tre verdiene er viktig for at vi unge skal kunne være unge.

Per Magnus Finnanger Sandsmark
Ungdomskandidat, Halden Venstre