Attraktive skoler

Kunnskapsskolen er et topprioritert område for Venstre. Partiet vil ha en skole for kunnskap og likeverd med ambisjoner for alle elever. Det betyr å sette fokus på innholdet i skolen, sier Kjell Veivåg til Akers Avis Groruddalen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Kjell Veivåg

Foto: Reidar Lerdal

– Tilpasset opplæring må bli en realitet og ikke bare noe vi snakker om. Nøkkelen er dyktige og motiverte lærere. Derfor kommer vi til å slåss for en mer systematisk etter- og videreutdanning. Venstre har som mål å innføre et kompetanseår for lærere i neste periode. I tillegg vil vi ha flere lærere i osloskolen, det vil si økt lærertetthet, sier tidligere skolebyråd Kjell Veivåg (v).

Mange Groruddals-skoler har blitt rustet opp de siste årene, men fortsatt gjenstår det mye å gjøre. For at de videregående skolene skal bli nok attraktive til at søkertallet går opp må de endre tilbudet og eventuelt utseendet, mener partiet. Veivåg har tidligere engasjert seg sterkt for utbygging av Stovner og Linderud videregående skoler og sett at disse nå har hatt stor suksess.

– Nå må Hellerud videregående skole få de samme muligheter til å utvide sitt undervisningstilbud og ruste opp bygningsmassen, sier han.

Les hele artikkelen i Akers Avis Groruddalen her.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**