– Groruddalen må ryddes

Venstre vil ha bort ulovlige reklameskilt og søppel langs veiene i Groruddalen. Målet er at dalen blir ren og grønn. Middelet er å samarbeide med næringslivet. Dette sier Kjell Veivåg (v) til Akers Avis Groruddalen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Gule reklameskilt flommer over langs lokalveiene rundt om i dalen. Vi kan lese om tilbud på alt fra bleier til mc-klær uten å bevege oss fra fortauet. Venstre mener forsøplingen har gått for langt. I partiprogrammet lokalt står det at bydelene i et nært samarbeid med næringslivet skal ha en plan for systematisk fjerning av søppel.

Kjell Veivåg

Foto: Sveinung Bråthen

– Vi er nødt til å innse at problemet har blitt stort. Folk setter opp seriøse og useriøse reklameskilt langt utenfor sine eiendommer. Det tetter seg til enkelte steder. Slik vil vi ikke ha det i Groruddalen, sier Kjell Veivåg, politisk nestleder i Oslo Venstre og 3. kandidat til bystyret.

Den tidligere kulturbyråden fra Alna bydel tok med avisa på en rundtur i dalen for å vise hvor stort problemet med forsøpling har blitt. Venstre vil snu pila slik at dalen blir grønnere og renere. Partiet ønsker at ansvaret flyttes til bydelene slik at de kan ta direkte kontakt med næringslivet.

– Mye trafikk og næringsaktivitet i dalen skal ikke være til hinder for at vi skal kunne ta vare på områdets kvaliteter og gjøre det pent rundt oss, sier Veivåg.

Les hele artikkelen i Akers Avis Groruddalen her.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**