Lavrans Skuterud

Lavrans Skuterud ble aktiv i Venstre i 2007, har vært kommunestyrerepresentant for Venstre i Orkdal 2007-2011 og er klar for en ny periode.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Lavrans Skuterud

Foto: NN

Lavrans (f. 1968) er en samfunnsengasjert gudbrandsdøl som trives utrolig godt i vekstkommunen Orkdal. Etter å ha bodd 3 år på Orkanger flyttet han i 2002 til Fannrem, hvor han arbeider fra hjemmekontor som forsker ved Statens strålevern og konsulent for Reindriftsforvaltningen med radioaktiv forurensning. Han er også en av ildsjelene bak Orkla Fjellsportklubb og Barnas Turlag avd. Orkla, og jobber for et stort klatresenter på Orkanger.

Lavrans er spesielt opptatt av energi og miljø, kollektivtransport, tilrettelegging for frivillig arbeid og friluftsliv, og er også opptatt av sentrumsutviklingen på Orkanger. Dessuten er han opptatt av hvordan vi best skal integrere våre nye landsmenn. Med erfaring fra 5 barn som har gått i Orkdals barnehager og skoler har han også opparbeidet et engasjement for kunnskap og kvalitet i disse sektorene.

Lavrans var uten erfaring fra partipolitisk arbeid inntil han ble spurt om å stille på Orkdal Venstres liste til kommunevalget i 2007. I 2008-2009 var han organisatorisk nestleder i Sør-Trøndelag Venstre, og i 2009 var han også fjerdekandidat på Venstres stortingsliste i Sør-Trøndelag.

Her er et intervju med Lavrans før valget i 2009.

E-post: [email protected]

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**