Venstre vil bruke sin nøkkelrolle

Leserbrev fra Brit Kvassheim

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Dalane Tidendes kommunevalgmåling viser at Venstre kan komme til å få en nøkkelrolle i Eigersunds-politikken de fire neste årene. Drøyt hver fjerde velger vil i følge målingen stemme på et av de røde partiene, mens drøye 40 prosent vil stemme på et av høyrepartiene. Det betyr at Venstre som et sentrumsparti kan få en nøkkelrolle, når mange viktige saker skal avgjøres.
DT-målingen gir Venstre framgang, men den viser også at det blir jevnt når de siste mandatene skal fordeles. Venstre kommer til å bruke det styrken vi får fra velgerne til å arbeide for en offensiv miljøpolitikk. Vi vil ta vare på trehusbebyggelsen og våre grøntområder. Det skal arbeides målrettet for å få en ren havn og Eigersund skal gi sitt bidrag til å redusere klimagassutslippene.
Venstre vil samarbeide med dem, som vil ha en aktiv kulturpolitikk og økt støtte til foreningslivet. Det skal satses offensivt på skolen med fokus på innhold og økt kompetanse til lærerne. Skolefritidsordningen må få mer ressurser for å kunne gi et bedre tilbud.
I sosialpolitikken vil vi gi en stemme til de som har vanskeligst for å tale sin sak. Det er de som trenger det mest, som skal prioriteres. I næringspolitikken vil vi legge til rette for videre utvikling av eksisterende bedrifter og sørge for bedre vilkår for nyetablerere.
Skal vi lykkes trenger vi et godt Venstre-valg, som kan gi oss den nøkkelrollen DT-målingen viser vi nå har gode muligheter for å få.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**