Venstre fikk 7,5 prosent og 2 kommunestyre-representanter

Venstre fikk 707 stemmer i Nittedal, og gikk klart fram fra 5,7 prosent ved forrige valg til 7,5 prosent nå. Partiet beholdt dermed sine to kommunestyrerepresentanter.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

– Jeg er veldig glad for at så mange har gitt sin stemme til Venstre, men vi er ikke helt fornøyd med at vi ikke klarte å kapre 3 plasser i kommunestyret. Ap ble det største partiet i Nittedal med 25,2 prosent (8 repr.). Deretter fulgte FrP med 24,8 prosent (7 repr.) og Høyre med 24,3 prosent (7 repr.).

Nittedal Venstre-kandidater

Venstre er med dette det fjerde største partiet i Nittedal med 7,5 prosent (2 repr), deretter følger Sp med 5,5 prosent (2 repr.). SV, KrF og PP får en representant i kommunestyret hver.

Venstre har 5 forhåndskumulerte kandidater, så det er foreløpig ikke klart hvem av disse som kommer inn i kommunestyret.

På grunn av telleproblemer på Nittedal Rådhus foreligger ikke det endelige valgresultatet, men så langt vi har bragt på det rene blir valgresultatet omtrent slik:

Ap 25,2% (8)
FrP 24,8% (7)