Venstre bygger videre på gode valgresultat

Det sier fylkesleder Helge Solum Larsen etter helgas landsstyremøte i Oslo. I Venstre har man feiret et valgresultat som befester Venstres stilling nasjonalt, og som løfter partiet vesentlig i flere kommuner i Rogaland. Nå skal grunnlaget for videre vekst legges.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Helge Solum Larsen

Foto: Frode Kleppe

– Vi «vant» valget fordi vi var tydelige på lokale, politiske saker. I Stavanger kjempet vi for å redde Tasta fra å bli en trafikkmaskin. Vi sto på for bymiljøet og trehusbebyggelsen. I Haugesund var vi klare i stadionsaken. Lignende saker hadde vi landet rundt. Folk la merke til hva partiet sto for gjennom hele perioden, ikke bare i valgkampen. Og det fikk vi betalt for ved valget, oppsummerer Solum Larsen til Stavanger Aftenblad.

Det var et optimistisk landsstyre som alt nå har begynt arbeidet med å berede grunnen for et minst like godt Stortingsvalg om to år. Blant mange emner landsstyremøtet behandlet ble det lagt særlig vekt på å få til et krafttak for forskningen. Venstre går inn for en hel rekke tiltak for å bedre vilkårene for forskning de neste årene.

Les forskningsuttalelsen her >>

Les artikkel i Stavanger Aftenblad her >>