Selvutnevnte miljøkrigere

– Venstre er et relativt lite parti i Groruddalen, men planene deres for dalen er likevel store. Miljø og frivillighet er to av Venstre-politikernes hjertesaker, skriver Akers Avis Groruddalen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Bjørn Åge Hansen

Foto: Reidar Lerdal

Akers Avis Groruddalen møtte to Venstre-politikere med stort engasjement. Øverst på lista deres står miljø- og klimapolitikk.

– Det viktigste for å bekjempe klimautslipp er å forandre transportnettet, mener Grorud Venstres leder, Linn Beate Kaald Thoresen, og representant for Venstre i Alna BU, Bjørn Åge Hansen. Derfor er de to veldig fornøyd med at prisen på månedskort reduseres og at det blir flere avganger på Grorudbanen, takket være Venstre.

– Nå gjelder det å få til det samme på Furusetbanen og forbedre jernbanetilbudet på Alnabanen, mener Hansen.

Linn Beate Kaald Thoresen

Foto: Reidar Lerdal

– Vi vil at togene skal kjøres med kvarters-ruter. Sånn det ser ut i dag er det Arbeiderpartiet som må gå inn for dette. Derfor bør Ap lokalt pushe på regjeringen, sier Kaald Thoresen.

Les hele saken på nettsiden til Akers Avis Groruddalen

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**