Inge Solli til Venstres landsmøte

Inge Solli fra Nittedal deltar på Venstres landsmøte denne helgen. Han står på talerlisten under den generelle politiske debbatten etter partileder Lars Sponheims tale på fredag.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Inge Solli møter på Venstres landsmøte.

– Jeg er glad for å få tale til Venstres landsmøte som arrangeres på Sandvolden hotell i Buskerud. Akershus Venstres delegasjon krever sterkere satsing på jernbane. Vi vil utfordre regjeringen til å satse på jernbane i Nasjonal Transportplan 2010-2019. I dag preges jernbanen av etterslep i vedlikehold og investeringer, som fører til færre avganger, dårlig punktlighet og unødvendig lang reisetid. Mangel på togførere og materiell er også i ferd med å bli et stort problem. Venstre ønsker en storstilt satsing på eksisterende infrastruktur og mener at det er nødvendig å handle nå, sier fylkesvaraordfører Inge Solli.

Solli informerer om at det liberale kunnskapssamfunnet og miljø blir hovedsaker på dette landsmøtet. — Dette er saker som engasjerer meg, og er to av Venstres aller viktigste saker i tiden framover. Fylkestinget har blant annet vedtatt at Akershus skal være et klimapolitisk foregangsfylke, og at vi skal forbedre kollektivtilbudet i vår region, sier Solli.

Akershus Venstres delegasjon vil oppfordre regjeringen til å avvise EUs datalagringsdirektiv, og vil fremme dette synet på landsmøtet. ektivet.
– Retten til privatliv, og til ikke å bli overvåket av myndighetene, uten at det foreligger en rettslig kjennelse, basert på konkret mistanke burde være en selvfølge i et fritt og demokratisk samfunn, avslutter Solli.

Det er forventet at Lars Sponheim blir gjenvalgt som Venstres leder, og at Trine Skei Grande og Ola Elvestuen velges som nestledere i partiet.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**