Vellykket landsmøte – Venstre er i siget!

Aldri før har Akershus hatt en større delegasjon på Venstres landsmøte. Og aldri før har Gjerdrum Venstre hatt 2 representanter på landsmøtet. Dessuten ble Lars Peder valgt til 2. vara til Venstres sentralstyre.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Knapt noen av de som deltok på Venstres landsmøte på Sundvollen 11. – 13. april kan vært i tvil om at de har vært med på et landsmøte i et parti i fremgang.

I tillegg til Lars Sponheims tale og påfølgende debatt, ga landsmøtet opptakten til programarbeidet for neste stortingsvalg med “det sosiale og liberale kunnskapssamfunnet” som overskrift.

Gjerdrum Venstre var dessuten representert med Lars Peder Nordbakken og Thor W. Togstad. Thor deltok i debatten med støtte til en uttalelse om borgerlønn. Lars Peder hadde i sitt innlegg fokus på den økte viktigheten av internasjonalt samarbeid for å mestre en rekke av våre store fremtidsutfordringer.

Lars Peder ble av landsmøtet valgt til 2. varamedlem av Venstres sentralstyre. Det beviser kanskje også en styrke ved Venstre som parti – Venstre er et parti med åpne og korte veier mellom det lokale, regionale og sentrale nivået.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**