Navnekonkurransen må brukes

For å lytte til folket, vil Venstre la navnekonkurransen for en ny kultursal gå videre. Dersom den nye Sparebanksalen blir hetende Sparebanksalen bør den tidligere “Sparebanksalen – Black Box” i Konservativen få det navnet som ellers ville vunnet navnekonkurransen, skriver Venstres Per Magnus Finnanger Sandsmark i Halden Arbeiderblad

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Det er lite holdbart at navnekonkurransen blir avblåst. Navnet på den nye kultursalen er ikke et godt navn, men noen ganger må man innse at slaget er tapt. I HA torsdag stod det at Halden Sparebank1 og ordføreren var blitt enige om at navnet på den nye kultursalen skulle bli Sparebanksalen. Dette ble gjort uten at den nedsatte komiteen fikk vite om den endelige avgjørelsen.

Den gamle Sparebanksalen Black Box Box mister nå navnet sitt. Nå er det bare en mulighet: Black Box i Konservativen skal ikke lenger kalles Sparebanksalen. Venstre mener tiden er inne for å lansere et nytt og fengende navn på denne salen. Da får vi markert at vi får to flotte funksjonelle kommunale saler i byen. Navnekonkurransen må gå videre.

Per Magnus Finnanger Sandsmark,
medlem i Navnekomiteen for kultursalen og Hovedutvalg for kultur og idrett (V).

Alle avisoppslag om saken:
Kultursalen får sponsornavn
¨Delte meninger om Sparebanksalen
Navnekonkurranser bør bli tatt på alvor

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**