Gratulerer med ungdomsskolen!

I går ble det avgjort i kommunestyret at ungdomsskolen på Harestua skal beholdes. – Den nye skolestrukturen gir en god og fleksibel skole på Roa, samtidig som vi bevarer Harestua, sa Torild Klevmark (V).

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

De borgerlige partiene la fram et felles forslag til gårsdagens kommunestyremøte:

1. Lunner kommune kjøper Hadeland Videregående skole avd. Roa. Roa og Lunner ungdomsskole flyttes til denne så snart det er praktisk mulig. I tillegg benyttes aktuelle lokaler/områder på Frøystadanlegget til Lunner ungdomsskole. Dette vil også gjelde svømmehall, idrettsområder og øvrige lokaler som vurderes hensiktsmessig å benytte også etter at ungdomsskolen er flyttet.

2. Ungdomsskoletilbudet på Harestua opprettholdes. Elever fra Grua skal kunne velge mellom Lunner ungdomsskole og Harestua skole så lenge det er plassmessig kapasitet. Hvis det ikke lenger er plassmessig kapasistet på en av skolene, vurderes utbygging av Harestua skole opp mot utvidelse av Lunner ungdomsskole. Det bør til enhver tid være et mål å inndri elevenes 1. valg av skolested.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**