Hvem bør toppe stortingslista for Venstre? Møt kandidatene i Arendal lørdag

Jan Kløvstad, som leder nominasjonsarbeidet i fylket, og jeg vil gjerne invitere til å sette av noen timer sammen med andre Venstre-folk og interresserte i kulturhuset i Arendal på lørdag. I åpenhetspartiet Venstre vil vi gi mange flere en sjanse til å delta, derfor har vi laget et helt nytt opplegg: Kl 15 på lørdag presenterer de som er foreslått til posisjoner på Venstre-lista seg – det vil si de som har lyst til å stå høyt oppe. De forteller hvorfor de vil bli nominert og hva de har tenkt å utrette på Stortinget. Noen via video, andre live. Hvis vi får til teknikken, vil vi legge ut opptak av disse tre til fem minutt lange presentasjonene på www.venstre.no/austagder over helga – slik at alle kan gjøre seg opp en mening om hvem de helst vil ha på toppen av Venstre-lista.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Det er en helt ny måte å drive nominasjonsarbeid på. Vi gleder oss over at Agderposten omtalte møtet over en hel side i går (de kalte det “Venstre-valgshow i Arendal”!) og at Venstres Hovedorganisasjon i går kveld sendte ut informasjon om dette til alle andre fylkeslag i Venstre, som en anbefaling til etterfølgelse under tittelen “Norges mest åpne nominasjonsprosess”.

Husk at dette ikke er noe bare for Venstre-medlemmer – ta gjerne med deg noen som “bare” er interessert!

Og siden vi først legger opp til en samling, her er det mer nyttig for den som først tar turen til Arendal:

Fra klokka 11-13:30 arrangerer vi Venstre-skolen, del 1- en komprimert presentasjon av Venstres ideologi, historie og arbeidsform, et kursopplegg som hundrevis av nye og gamle Venstre-medlemmer har vært med på det siste året. Dette lille kurset er også grunnlaget for Venstre-skolen del 2, et mer omfattende opplegg for aktive Venstre-medlemmer (som vi vil forsøke å arrangere i Aust-Agder i løpet av de nærmeste månedene).

Klokka 14 presenterer vi utkastet til nytt stortingsvalgsprogram for Venstre – et program som allerede har vakt oppsikt med sine forslag om bl.a. kommunereform i Norge.

Og fra klokka 15-16 er det altså kandidatpresentasjon.

Vi vet at dette er en lørdag, og at alle ikke kan være med på alt. Men vi håper du får med deg noe – og at vi blir mange kl. 15-16!

Kursopplegg og alt annet denne dagen er gratis, bortsett fra at hver enkelt må ordne seg lunsj mellom 13:30 og 14 – men kulturhuset har mange muligheter rett utenfor.

Velkommen!

Hans Antonsen