Vellykket temakveld om psykiatri

Over 20 personer deltok på seminaret, som ble arrangert for å skaffe kunnskap om psykiatri foran Venstres programarbeid. Laget kan være stolt av resultatet som ble skapt av engasjerte møtedeltakere på grunnlag av målrettet innsats fra enkeltmedlemmer.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Halden Venstres Jan-Magne Sørensen, som tok initiativet til arrangementet, satte agendaen ved å peke på en del svakheter i dagens psykiatri samtidig som han formulerte sine visjoner for et bedre tilbud. Lena Iren Waglen og Elisabeth Egeberg, begge fra Halden Venstre, formidlet sterke opplevelser fra møte med behandlingsapparatet. Samtidig som man fikk innblikk i fortvilelse over ikke å bli hørt på egne premisser, var disse historiene vitnesbyrd om mennesker som har kjempet seg fram til hjelp på egenhånd.

Anders Wingren foredro om psykiatriens historie på en måte som gav innsikt og perspektiv på en forståelig måte.

Venstres nestleder Ola Elvestuen, som også leder Venstres programkomite, tok med seg mye lærdom og mange innspill til det videre programarbeidet. Han sier at det politiske miljøet er helt avhengig av innspill fra kompetente enkeltpersoner og miljøer for å sette en fornuftig agenda for
psykiatri som område innen helsepolitikken.

Se også referat i Halden Dagblad

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**