Kvassheim på topp

Stortingsrepresentant Gunnar Kvassheim topper igjen lista for Rogaland Venstre. Den populære lederen av stortingets energi- og miljøkomite ble enstemmig valgt som toppkandidat da Rogaland Venstre avholdt nominasjonsmøte i Stavanger i dag.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Gunnar Kvassheim

Foto: Rune Kongsro

Kvassheim, som nå sitter på Stortinget i sin andre periode, var foreslått ev en enstemmig nominasjonsnemd, og et samstemt og optimistisk nominasjonsmøte gav forslaget sin tilslutning. Gunnar Kvassheim satt som representant på Stortinget fra 1997 til 2001. Han var statssekretær ved statsministerens kontor i Bondevik II regjeringen, før han igjen ble valgt inn på Stortinget i 2005.

Gunnar Kvassheim har lang erfaring fra politisk arbeid, både i kommunestyre og formannskap i Eigersund, og i fylkesutvalg og fylkesting i Rogaland fylkeskommune. Han har i lang arbeidet som journalist og redaktør i Dalane Tidende.

Gunnar Kvassheim er kjent som en engasjert politiker som det er lett for velgerne å få kontakt med. I denne perioden har han jevnlig hatt møtedager i ulike deler av fylket. Her har både lokalpolitikere, næringsliv og velgere hatt mulighet til å stille spørsmål og ta opp aktuelle saker.

I løpet av denne perioden har Gunnar Kvassheim tatt opp en mengde saker av betydning for Rogaland, både som spørsmål i Stortinget, gjennom budsjettarbeidet og som private lovforslag. Selv om Kvassheim i første rekke arbeider med energi og miljøspørsmål, har hans lokale engasjement spent over et vidt saksområde. Kommunikasjon, helse, kultur, arbeidsplasser og fengselsvesenet er noen av de saksområdene Kvassheim har reist på vegne av fylkets borgere.

Du finner Gunnar Kvassheims side på Facebook her >>

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**