Oppsigelse bør trekkes og administrasjon bør gå i dialog

Risør kommune skal fremstå som en seriøs og god samarbeidspartner i alle sammenhenger, og Risør Venstre stiller seg spørrende til saksbehandlingen rundt oppsigelsen av driftavtalen med Esso etter oppslag i Aust Ader Blad.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Akanthus

Foto: Jan Einar Henriksen

Vil ta opp saken i formannskapet.
I en tid hvor vi sårt trenger økt bosetting og næringsutvikling er det svært uheldig at Risør kommune fremstår som en dårlig samarbeidspartner og derfor bør vi få en redegjørelse om saken i førstkommende formannskapsmøte skriver Jan Einar Henriksen i en mail til ordføreren.

Bakgrunnen for henvendelsen er oppslag i Aust Agder Blad om oppsigese av driftsansvar for toalett og dusjanlegg ved Esso stasjonen i Strandgata. Ikke det at Venstre er imot at driftsavtaler endres og til tider opphører, men snarere fremgangsmåten hvor dagens driver leser om oppsigelsen i avisen uten å ha vært i dialog eller har mottatt en skriftlig oppsigelse.

Risør Venstre mener oppigelsen bør trekkes og ber partene gå i dialog for å finne en løsning snarest mulig.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**